Jaka jest rola zdjęcia profilowego na LinkedIn?

Pierwsze wrażenie jest niezwykle ważne w nawiązywaniu kontaktów międzyludzkich. Masz tylko jedną szansę na to, by było Twoim atutem. Niezależnie od tego, czy są to relacje osobiste, czy zawodowe. W realnym kontakcie z drugą osobą na wywarcie wrażenia będzie miało wpływ równocześnie kilka różnych czynników: mowa ciała, ubiór, ton głosu, sposób wysławiania i przygotowanie do rozmowy.

A co w przypadku, kiedy pierwszy kontakt z Tobą jest w przestrzeni wirtualnej, takiej jak np. na portalu LinkedIn? Wtedy pierwszym, co przyciąga wzrok, będzie Twoje zdjęcie profilowe. To na jego podstawie osoba przeglądająca Twój profil w ciągu kilku sekund zbuduje sobie mniej lub bardziej świadome skojarzenie na temat tego, kim jesteś. Niekoniecznie zgodne z prawdą, ale tak jest. Dopiero później przejdzie (lub nie) do zapoznania się z opisem, doświadczeniem i pozostałymi informacjami o Tobie.

Jak sprawdzić, czy Twoje zdjęcie profilowe na LinkedIn spełnia swoją rolę? Dobrym pomysłem będzie też zebranie informacji zwrotnej od innych osób. Ale uważaj – czasami przez wzgląd na uprzejmość możesz rozminąć się z rzeczywistością. Jeśli zależy Ci, żeby to pierwsze spojrzenie na Twoje zdjęcie profilowe na LinkedIn utorowało Ci drogę do dalszej, owocnej relacji, to koniecznie sprawdź poniższe punkty tego artykułu.

Czy Twoje zdjęcie biznesowe jest aktualne?

Podstawą dobrych relacji jest wiarygodność i zaufanie. A to można osiągnąć przez szczery i autentyczny przekaz. Dlatego regularnie aktualizuj swoje zdjęcie profilowe na LinkedIn i innych ważnych profilach w internecie. Czas nie oszczędza nikogo, ale lepiej nie używaj przestarzałych zdjęć do nawiązywania kontaktów. Dzięki temu unikniesz niezręcznych sytuacji, w których Twój wizerunek w internecie rozmijałby się z rzeczywistością.

Czy fotografie przekazują Twój profesjonalizm?

Znasz to stare powiedzenie: “Jaki Pan, taki kram”? Dość dobrze przekazuje ono mądrość, że profesjonalistę od amatora różni podejście do szczegółów. Jeżeli już po samym zdjęciu widać, że przykładasz dużą wagę do detali i starannie podchodzisz do sprawy, to jest duża szansa, że tak samo podchodzisz do swojej pracy. Albo do obsługi klientów i wykonywanych dla nich usług.

W jaki sposób można to poznać na podstawie zdjęcia biznesowego? Bardzo prosto, po jakości jego wykonania. Nawet niewprawne oko zauważy różnicę w kolorystyce, ostrości, jakości oświetlenia pomiędzy zdjęciem amatorskim a profesjonalnym. Poniekąd wynika to z jakości użytego aparatu, ale znacznie bardziej z umiejętności fotografa. Chcesz dobrych efektów? Zatrudnij zawodowego fotografa, a też będziesz wyglądać jak zawodowiec.

Czy masz profesjonalny wygląd na zdjęciu biznesowym?

Techniczne aspekty to jedynie część składowych w drodze do uzyskania profesjonalnego wyglądu na zdjęciu biznesowym. Równie ważne jest to, jak Ty się do niego przygotujesz. Dlatego przed sesją zdjęciową zadbaj o swój wygląd. Zwróć uwagę na fryzurę i makijaż, jeśli Cię to dotyczy. Przemyśl dobór garderoby. Ubranie powinno być schludne i dobrej jakości, co nie jest równoznaczne z tym, że ma być drogie. Na zdjęciu profilowym masz wyglądać na profesjonalistę, a nie onieśmielać przepychem i bogactwem. Nie zależy Ci na zbudowaniu dystansu, prawda?

Czy zdjęcie profilowe jest zgodne z branżą?

W wielu branżach obecnych na LinkedIn panuje wspólny, biurowy dress code. Jeśli Ciebie to też dotyczy, to radziłbym podejść do sprawy bardziej formalnie i konserwatywnie. Kobiety mają w tym względzie większe pole manewru niż mężczyźni, cóż takie życie.

Natomiast jeśli funkcjonujesz w branży kreatywnej, to większa wyrazistość, czy odrobina ekstrawagancji w kreowaniu zdjęcia profilowego jest nawet wskazana. Na takie podejście możesz też sobie pozwolić, jeśli poprzez LinkedIn docierasz do swoich klientów, oferując luksusowe produkty lub usługi. Wyróżnij się, przecież ludzie w garniturach wcale nie wiodą nudnego życia.

Sprawdź dostępność terminu i cenę

Czy fotografia jest spójna z osobowością?

Jeśli Twoje profilowe fotografie spełniły już wszystkie wcześniej wymienione kryteria, to pora zastanowić się, czy także odzwierciedlają Twoją osobowość. Najłatwiej jest to osiągnąć, będąc naturalnym na sesji fotograficznej. Czyli nie udawać kogoś, kim się nie jest i nie stosować wymuszonych póz. W każdej z cech można dostrzec zalety. Jeśli jesteś spontaniczną osobą, to wyraź to mniej formalnym stylem ujęć. A jeśli jesteś zdystansowanym introwertykiem, to przekuj te cechy w rozważne, analityczne spojrzenie, który ujmiesz odbiorcę.

Czy uśmiech na zdjęciu jest Twoim sprzymierzeńcem?

Uśmiech jest uniwersalnym komunikatem rozumianym przez ludzi (a nawet zwierzęta) na całym świecie. Oznacza radość, dobre samopoczucie, powodzenie i zadowolenie z życia, otwartość i przyjazne nastawienie. Czy Twoje zdjęcie profilowe na LinkedIn przekazuje te wartości? Jeśli nie, to pora się o to zatroszczyć. Uważaj tylko na to, aby uśmiech był szczery. To znaczy taki, który angażuje również mięśnie wokół oczu, a nie tylko wokół ust. Jak to zrobić na zdjęciu? To proste — wprowadź się w odpowiedni stan, przywołując w pamięci coś, co jest miłe, albo coś, co Cię bardzo rozbawiło. Nawet jeśli jesteś skrytą osobą, i kąciki ust z oporem wędrują ku górze, to będą śmiały się Twoje oczy.

Czy Twoja mowa ciała wyraża pewność siebie na zdjęciu profilowym?

Na Twoim zdjęciu profilowym powinieneś emanować pewnością siebie i wzbudzać zaufanie. Dobrym sposobem na osiągniecie tego efektu, jest wyszukanie odpowiednich póz i przećwiczenie ich przed przystąpieniem do zdjęć. Uważaj jednak na to, żeby wewnętrznie czuć się komfortowo. Wątpliwości i negatywne nastawienie mogą spowodować, że wyjdziesz sztucznie i nieautentycznie. Zatem najpierw dobry mindset, potem pozowanie.

Czy Twoje zdjęcia na różnych profilach i kanałach są spójne?

Obecnie każdy z nas, kto funkcjonuje w internecie, ma co najmniej kilka różnych profili. Jedne są używane częściej, inne popadają w zapomnienie, ale nie ma pewności, poprzez który z nich odbiorca trafi na Ciebie. Dlatego upewnij się, że Twoje zdjęcia profilowe są spójne i jednolite na każdym miejscu w sieci. Dzięki temu wzmocnisz wizerunek i rozpoznawalność Twojej marki.

Czy tło za Tobą wygląda profesjonalnie?

Częstym błędem w fotografowaniu osób jest skupianie się wyłącznie na nich i zapominanie o tym, co jest w tle. Przyjrzyj się swoim zdjęciom i sprawdź, czy tło spełnia swoje zadanie. Nie powinno odwracać uwagi niepożądanymi obiektami, jaskrawym kolorem lub zbyt mocno zarysowanym wzorem. Sprawdź, czy linie pojawiające się w przestrzeni za Tobą nie przecinają sylwetki np. Na wysokości szyi, albo czy jakiś słup lub drzewo nie wyrasta Ci z głowy.

Zaufaj profesjonalnemu fotografowi biznesowemu

Mam nadzieję, że przekonałem Cię do tego, że na powstanie dobrego zdjęcia na LinkedIn ma wpływ całkiem sporo czynników. Nie są to oczywiście wszystkie składowe, o które fotograf powinien zadbać. Ale jeśli poważnie traktujesz kreowanie swojego wizerunku, marki osobistej lub firmowej, to warto skorzystać z usług profesjonalnego fotografa. Zaoszczędzisz w ten sposób czas, unikniesz błędów, a Twoje zdjęcia przyciągną uwagę i wyróżnią Cię na tle konkurencji.

Potrzebujesz zrobić tylko jedną rzecz. Skontaktuj się ze mną, a pomogę Ci osiągnąć zamierzony efekt na Twoich zdjęciach profilowych.

Sprawdź Termin i Cenę